Wycieczka do Biecza i Karpackiej Troi

Utworzono dnia 04.06.2019

Piątek, 31 maja – nareszcie zaświeciło słońce i taka pogoda miała być cały dzień. Dzieci z klasy I, II i III wyruszyły na wycieczkę. Najpierw pojechaliśmy do Biecza, miasteczka pełnego zabytków, nie bez powodu zwanego „ Małym Krakowem”. Na bieckim rynku powitał nas przewodnik w stroju kata. Ciekawie opowiadał o Turmie – średniowiecznym więzieniu. Następnie poszliśmy do Domu z Basztą, gdzie obejrzeliśmy mnóstwo starych eksponatów i dowiedzieliśmy się, jak wyglądało życie w dawnym Bieczu. Muzeum Historyczne mieści się w budynku, który ma prawie pięćset lat. Kiedyś należał do rodziny aptekarzy. Zobaczyliśmy tam między innymi pomieszczenia w których zgromadzono instrumenty strunowe i wyposażenie starej apteki. Wróciliśmy na rynek i rozsiedliśmy przed lodziarnią. Lody, gofry były wspaniałe. Pożegnaliśmy się z Bieczem i postanowiliśmy, że wrócimy tutaj z rodzicami. Udaliśmy się do Trzcinicy, gdzie zwiedzaliśmy rozległy teren na którym znajduje się Skansen Archeologiczny „Karpacka Troja”. W olbrzymim pawilonie obejrzeliśmy wystawę stałą i dowiedzieliśmy się, jak żyli nasi przodkowie w epoce kamienia łupanego, brązu

i żelaza. Zwiedziliśmy park archeologiczny, grodzisko, weszliśmy na platformę widokową.

Na koniec uczestniczyliśmy w warsztatch łuczniczych. Zaopatrzeni w pamiątki, zmęczeni

i zadowoleni wróciliśmy do domu.

Zofia Miłkowska

GALERIE:

II galeria

Wycieczka do Biecza i Karpackiej Troi

Lista wydarzeń w miesiącu Kwiecień 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.